divendres, 6 de juny del 2014

La iaia segons l'Anna Portet

He demanat a diverses persones de l'entorn de la meva àvia què en pensen d'ella. La primera en respondre a aquesta crida va ser l'Anna Portet. Diu així:

"De la tieta Roser, jo en tinc uns records molt positius i bonics de quan érem petits, els meus records d'ella:

 - Una dona molt oberta, enèrgica, riallera, tendre, afectuosa, generosa, treballadora, presumida, elegant, molt alegre, dinàmica, arriada, parladora.....
 Jo recordo que quan érem petites anàvem molt sovint a les plantes a veure els tiets i a berenar, sempre hi havia algun o altre tiet i altres dels cosins que ens hi trobàvem, i quan s'hi ensopegaven les germanes era un festival assegurat, un fart de riure i recordo que explicava coses molt interessants, no recordo quines eren, però sé que me l'escoltava molt atentament quan parlava ella.
 Quan jo era petita ja em donava la sensació que era una dona molt avançada per la seva època, que es feia respectar i compartia tot el seu saber d'una manera planera.
 Una barreja d'elegància i senzillesa.
 Sempre hi havien petons i un somriure, jo personalment m'hi trobava molt a gust.
 Té un riure encomanadís, com ses germanes, era un no parar d'explicar històries, jugar i riure.
 Recordo les fontades que fèiem i després quan fèiem la trobada a la torre que tenien amb el tiet Pepito a Taradell, anar allà per mi era un privilegi i ella estava taaaant contenta que hi anéssim, quan  arribàvem era un esclat d'alegria, et senties ben rebut i que formaves part d'una gran família que s'estimava.
 La festa no s'acabava mai, quan vàrem deixar de fer aquelles trobades familiars jo les vaig trobar a faltar molt.
 Recordo que li agradava molt jugar a la petanca, ella i el tiet Pepito en sabien molt.
 Em sento molt afortunada de tenir aquests referents tant positius, les vivències amb els tiets i tietes de les plantes, fos on fos, unes experiències úniques, una gran escola i riquesa de valors molt humans, mira...... tot escrivint-ho m'emociono i tot! Sóc de llàgrima fàcil!"




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada